Martin Hagen lanserer nytt album i dag. Albumet heter «Hjertet på utsiden», og inneholder blant annet singelen «Vi». Radio Grenland har fått høre plata i forkant av lanseringen.
– Jeg er kjempestolt av det jeg har fått lagd, og så takknemlig til de som har vært med og hjulpet meg å få disse sangene i live, sier Hagen.
Tidligere har han laget musikk under artistnavnet Zantsoa – på engelsk og med et mer dansbart lydbilde. Overgangen til norsk er det største musikalske hoppet han har tatt så langt, forteller han selv.
– Det er så sykt mye fin og bra norsk musikk nå om dagen. Så det vil jeg også være med på, sier Hagen, og legger til at responsen på de norskspråklige låtene har vært god.
Hagen er adoptert fra Madagaskar og vokste opp i Hagen-familien. Broren Steffen Hagen har nylig lagt opp som fotballspiller, men Martin spiller fortsatt – for Oslo Juvelene i femte divisjon, der laget er ubeseiret i serien så langt denne sesongen.
Musikken er likevel det som ligger ham nærmest. Inntil videre kombinerer han artistkarrieren med ekstrajobb, men håper musikken på sikt kan bli levebrødet.













